Algemene voorwaarden

De opdrachtgever erkent dat hij de taal van deze algemene voorwaarden begrijpt. The customer acknowledges that he understands the language of these general conditions. Le client reconnaît qu’il comprend la langue et les conditions générales.

 

Onderstaande voorwaarden maken integraal deel uit van elk door de klant ondertekend contract, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijke afwijking. De klant wordt geacht er kennis van te hebben genomen. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn enkel geldig indien zij uitdrukkelijk schriftelijk werden overeengekomen.

 

1. Offertes 

1.1. Alle gemaakte offertes blijven, tenzij anders vermeld in de offerte, geldig voor een periode van 30 dagen. De gereserveerde datum voor de uitvoering van de offerte geldt enkel voor de duur van de offerte. Dit geld eveneens voor de genomen opties in onze agenda. Nadien zijn we gerechtigd om deze data opnieuw vrij te geven zonder verwittiging van de klant. 

1.2. De offertes worden gemaakt op basis van de gegeven informatie van de klant. 

Al onze prijzen in offertes worden steeds vermeld zonder BTW.

 

2.  Opdracht – prijs 

2.1. De aanvaarde prijzen in onze offertes blijven 6 maanden geldig. Elke officiële wijziging inzake BTW, lonen en prijzen die onze kostprijs beïnvloedt, wettigen een herziening van de voorwaarden. 

2.2. Opbouw- en afbraakuren worden tegen uurtarief uitgevoerd. Deze uren en prijzen zijn louter indicatief en worden afzonderlijk gefactureerd. 

2.3. BUXUS behoudt zich steeds het recht om 75% voorschot te vragen voor elke aanvraag. 

2.4. BUXUS behoudt zich het recht om een meerprijs te vragen indien er meer aanwezige gasten blijken te zijn dan doorgegeven door de klant. De niet-aanwezige gasten worden aangerekend aan de prijs van een menu zonder dranken.

 

3. Betaling 

3.1. Behoudens andersluidende contractuele vermelding op de factuur, zijn alle facturen betaalbaar binnen de 14 dagen na factuurdatum via overschrijving op het op de factuur vermelde rekeningnummer. 

3.2. Alle facturen worden geacht aanvaard te zijn door de klant wanneer ze niet binnen de 8 dagen na ontvangst bij aangetekend schrijven gemotiveerd worden betwist.

3.3. Bij niet of laattijdige betaling zijn van rechtswege en zonder ingebrekestelling verwijlinteresten verschuldigd. Bent u consument in de zin van artikel I.1, 2° WER, dan past BUXUS NV hiervoor de wettelijke interestvoet toe. Bent u een onderneming, dan past BUXUS de interestvoet zoals voorzien in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties toe. Daarenboven is de klant ertoe gehouden een forfaitaire schadeloosstelling te betalen van 10% op elk onbetaald gebleven factuurbedrag, eveneens van rechtswege en zonder ingebrekestelling, en met een minimum van 500, 00 euro, onverminderd het recht van BUXUS om meerdere schade en nadelen te bewijzen.

3.4. De niet-betaling van één factuur op de vervaldag brengt de onmiddellijke opeisbaarheid van alle openstaande facturen, zelfs de niet-vervallen, met zich mee, zonder rekening te houden met voordien toegestane betalingsvoorwaarden.

 

4. Aansprakelijkheid

4.1. Aansprakelijkheid BUXUS is niet verantwoordelijk voor schade aan materialen (o.a. schade aan kunstwerken, vlekken op kledij, schade aan mengpanelen, schade aan tenten …) noch voor ongevallen en/of diefstal die zich zouden voordoen.

4.2. BUXUS kan ook niet aansprakelijk gesteld worden voor allergieën die niet gemeld waren. 

4.3. De klant, toeleveranciers en zijn gast(en) dien(t)(en) na een evenement alle meegebrachte materialen direct weer mee te nemen. BUXUS kan niet aansprakelijk gesteld worden voor achtergebleven materialen. 

4.4. BUXUS is niet verantwoordelijk wanneer er te weinig voeding, materiaal of personeel is omdat de informatie gegeven door de klant achteraf foutief bleek te zijn. 

4.5. BUXUS kan slechts aansprakelijk worden gesteld wegens zware fout, opzettelijke fout of bedrog.

4.6. De aansprakelijkheid van BUXUS voor eventuele schade is in elk geval beperkt tot het factuurbedrag.

 

5. Opzeg overeenkomst

5.1. De klant kan ten allen tijde de overeenkomst verbreken door middel van een e-mail, mits betaling van de reeds gemaakte kosten. 

5.2. Indien de opzegging gebeurt 14 dagen voor de gereserveerde datum, behoudt BUXUS zich het recht voor om 75% van de gederfde winst te factureren. Bij opzegging minder dan 7 dagen voor de gereserveerde datum behoudt BUXUS zich het recht om 100% van de gederfde winst te factureren.

 

6. Bijkomende voorwaarden

6.1. Klachten of bezwaren omtrent de kwaliteit en/of de hoeveelheid der waren of van de genuttigde dranken dienen BUXUS binnen de 5 dagen na levering ervan per aangetekende brief te bereiken. 

6.2. Gezien BUXUS uitsluitend met seizoensproducten werkt is het mogelijk dat producten niet meer beschikbaar zijn of niet voldoen aan onze kwaliteit. BUXUS behoudt zich dan ook het recht steeds een kleine wijziging door te voeren aan het gevraagde menu. 

6.3. Bij de offerte wordt een schatting van het aantal personen gevraagd. Een maand voor het evenement bent u gehouden een update van dit cijfer door te geven. Dit is voor ons het voorlopige aantal. Bij feesten op korte termijn gepland; beschouwen wij het aantal van de offerte als voorlopig aantal. Het definitieve aantal personen wordt ten laatste 48 uur op voorhand schriftelijk of email doorgegeven. Dit doorgegeven aantal zal dan ook gefactureerd worden.

6.4. De tafelindeling en eventuele diëten allergieën en andere voorkeuren dienen ten laatste acht (8) dagen voor het feest overgemaakt te worden. 

6.5. Bij feesten op locaties dient de volledige keuken(tent) uitsluitend voor de traiteur worden voorbehouden, zij kan in geen geval gebruikt worden voor andere doeleinden zijnde: technische ruimte, opslag ruimte (decoratie, bloemist, licht en geluid, flight cases). Indien dit wel het geval is dient de ruimte 4 uur voor aanvang van de opbouw (+/- 2 dagen voordien) leeg worden gemaakt door de betrokken partijen. Onze medewerkers kunnen hiervoor niet worden ingeschakeld. Wij dienen steeds te beschikken over drinkbaar water en een goed werkende afvoer.

6.6. Parkeergelegenheid dient steeds voorzien te zijn voor onze medewerkers. Indien parkeergelegenheid ontbreekt en er gebruik gemaakt moet worden van betalende parkings, worden deze kosten doorgerekend. 

6.7. De klant dient de correcte facturatie gegevens aan ons door te geven, anders beschouwen wij het domicilieadres gelijk aan het facturatie adres. Wij behouden het recht om administratiekosten aan te rekenen bij het heropmaken van een factuur.

 

7. Betwistingen 

7.1. Het Belgische recht is uitsluitend van toepassing. 

7.2. Alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst zullen, in weerwil van gelijk welke andersluidende bepaling, vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de hoven en rechtbanken van het arrondissement Oost-Vlaanderen, afdeling Gent.

 

8. Overige bepalingen 

8.1. Zowel BUXUS als de klant aanvaarden elektronische communicatie als bewijsmiddel. 

8.2. De nietigheid van één van de clausules van deze algemene voorwaarden heeft niet tot gevolg dat het geheel van deze algemene voorwaarden nietig zou zijn.